La venda de cotxes elèctrics i híbrids creix progressivament i registra un augment del 106,5% en els darrers 5 anys

Fa uns anys els vehicles híbrids es limitaven bàsicament a sectors professionals com taxis i cotxes d'empresa. Els avanços tecnològics i el fet que la població cada cop els vegi com a més usuals han fet que aquest tipus de cotxes ja siguin una cosa habitual. Un procés similar està passant amb els vehicles elèctrics, cada cop tenen més autonomia d'ús, es carreguen més ràpidament i cada vegada més els ajuntaments reben positivament l'ús d'aquest transport al centre de les ciutats.

Així doncs, els vehicles de tecnologies alternatives han registrat un increment del 106,5% en els últims cinc anys, segons el Baròmetre de Seguretat Viària i Medi Ambient Bosch-Anfac, en el que es recull un nou estudi basat en la modalitat de combustible alternatiu i la seva presència a l'estat espanyol. L'any 2015 van registrar-se 25.406 cotxes matriculats, el doble que l'any 2011.

Com a resultat, les tecnologies alternatives han posicionat Espanya com un dels països productors més eficients, gràcies, en part, a l'Estratègia d'Impuls de Vehicles amb Energia Alternativa per Espanya (Movea), la qual està sent una eina clau en la recerca d'una mobilitat eficient i sostenible.

L'increment de nous models amb noves tecnologies és constant. Avui dia, totes les marques tenen presència en algun model de propulsió alternativa. Tot i que la gran part de les matriculacions segueixen sent de vehicles dièsel o benzina, la tendència és que les configuracions alternatives estan guanyant terreny.

Anfac i Bosch expliquen que el vehicle de tecnologia alternativa que més predomina en l'actualitat al mercat espanyol és l'híbrid no endollable. Els vehicles elèctrics d'autonomia estesa registraran un volum encara petit, però la seva evolució percentual assoleix un important creixement. Per comunitats autònomes, Madrid es posiciona com a líder en presència de vehicles amb tecnologia alternativa, seguit de Catalunya i el País Valencià. Segons les xifres d’ANFAC (Asociación Española de Vendedores de Automóviles y Camiones), a Catalunya, el 2018 es van vendre 1.794 vehicles, un 11% més que a l’any anterior. Del total de turismes venuts l’any passat, 1.124 han estat elèctrics, mentre que dels híbrids convencionals no endollables (benzina i dièsel), amb 12.256 vendes, i, en aquest cas també, dels turismes a gas amb etiqueta ECO hi van haver 4.187 unitats venudes.

Publicat: 01/04/2019

Etiquetes:energia vehícles híbrid elèctric alternativa cotxes

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

L’autoconsum en el mercat elèctric, què hem de saber?

  • 25/03/2019

La indústria sap (pateix) com va canviant el mercat elèctric al llarg dels... Llegir més

L'eficiència energètica en els edificis, una qüestió econòmica, mediambiental i social

  • 21/03/2019

“Aquesta sessió és molt important perquè si no aconseguim la transició... Llegir més

Ni el pitjor dels desastres naturals destruiria la xarxa elèctrica europea

  • 11/03/2019

Un grup de científics de la Universitat d'Aarhus, a Dinamarca, estudien els... Llegir més