Urbaser treballa per millorar les condicions de vida dels ciutadans

L'empresa té 25 anys d’història, dona servei a més de 50 milions de persones en 21 països d’Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica i s’estén a través de 160 companyies subsidiàries. Amb una xarxa de més de 40.000 treballadors a Espanya, dels quals 3.000 a Catalunya, s’encarrega de la recollida de residus, de la neteja diària i de la jardineria de més de 100 municipis catalans. Urbaser, a més, també treballa en el tractament de residus i aigua. En xifres, la seva tasca evita l’emissió d’1,3 milions de tones de CO2 a l’atmosfera, la recol·lecció de més de 5 milions de tones de residus municipals i la neteja de més de 8 milions de quilòmetres de carrers de ciutats de tot el món.

Urbaser ha estat la primera empresa a nivell mundial a construir un camió 100% elèctric de 27 tones per a la recollida automatitzada de residus.

ENGINYERS INDUSTRIALS

Quatre enginyers industrials i una enginyera química formen part de l’equip d’Urbaser a Catalunya. Jordi de Pineda Álvarez, director de zona, s’encarrega de la gestió de tot Catalunya. Víctor Cardador, delegat a Barcelona; Thor Franch, cap de servei a diferents contractes de Girona, i Gemma Martí, cap de servei del Prat de Llobregat, tenen els mateixos rols però en diferents zones del país. Gestionen la neteja i la recollida de residus i tenen cura del personal, la maquinària, el manteniment i la introducció d’innovacions i nous projectes. David Sans, encarregat del tractament de residus, s’ocupa de la coordinació amb les plantes i dona suport als tècnics responsables. Tanmateix, també gestiona projectes de generació de biomassa, concretament a la zona del Berguedà.

PRINCIPALS PROJECTES

“Un dels projectes estrella que hem impulsat de cara a la nova contracta amb la ciutat de Barcelona és l’electrifi cació de camions. De fet, Urbaser ha estat la primera empresa a nivell mundial a construir un camió 100% elèctric de 27 tones per a la recollida automatitzada de residus”, explica Víctor Cardador. La idea sorgeix a partir de l’objectiu de crear una fl ota elèctrica de serveis urbans per a la capital catalana. Actualment, es compta amb uns 60 vehicles elèctrics i l’objectiu és disposar d’un vehicle gran elèctric, el qual, a dia d’avui, encara no es pot trobar al mercat.

“El projecte de biomassa és pioner a Catalunya. S’han instal·lat 13 calderes que alimenten 31 punts de consum de titularitat pública”, comenta David Sans. “La particularitat que té aquest projecte”, continua, “és que és el mateix client, la Mancomunitat de Municipis Berguedans per a la Biomassa, qui subministra l’estella procedent dels seus boscos, fent més sostenible la seva gestió”.

A més, Jordi de Pineda Álvarez afegeix que Urbaser també disposa d’un centre de recerca i desenvolupament a Saragossa, on es treballa el tractament de residus i en millores en els processos a les plantes. “Els avenços que s’obtenen en aquest centre després s’apliquen a totes les instal·lacions que gestiona l’empresa”.

Víctor Cardador explica que el sector de la gestió i tractament de residus “està en canvi constant i, com a empresa, s’han proposat aconseguir formar la seva plantilla de manera paral·lela als canvis tecnològics que es produeixen”.

EL PAPER DELS EIC

El Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, a través de les comissions, és un fòrum molt important de transmissió de coneixements entre els professionals del sector i les empreses. Paral·lelament, “també es percep que pugui ser un instrument per potenciar les empreses i els professionals a l’exterior”, conclou Jordi de Pineda Álvarez.

Publicat: 08/06/2018

Etiquetes:Urbaser Enginyeria innovació investigació enginyeria industrial enginyers indústrials

Comparteix a
Cap vot de moment