La tecnologia substitueix les decisions humanes per evitar accidents de trànsit

En un moment en què la tecnologia forma part de quasi tots els aspectes de la nostra vida, és hora de plantejar-se com pot ajudar-nos a millorar la seguretat a les carreteres i si pot ajudar a reduir els accidents inclús si hi ha factors psicològics o socials implicats.

La seguretat és una de les necessitats més profundes que tenim les persones i, alhora, és el factor més gran de risc a la seguretat viària. L'Organització Mundial de la Salut (OMS) considera la seguretat viària com un dels problemes més greus del nostre temps. Segons les seves dades, es registren uns 1.250.000 morts i 30.000.000 ferits a l'any a tot el món. Només a l’estat espanyol el 2018 van perdre la vida 1.180 persones.

L'augment de la seguretat passa també per desenvolupar i utilitzar sistemes electrònics tant en les infraestructures com als mateixos vehicles. Així doncs, les tecnologies estan afavorint l'eficiència i la seguretat de les infraestructures.

El disseny estructural dels cotxes ha incorporat un gran nombre d'elements que milloren la seguretat d'habitacle i sistemes electrònics d'ajuts, els denominats ADAS o sistemes avançats d'assistència a la conducció, que milloren la seguretat activa dels vehicles. Això permet controlar diferents mecanismes, des de l'adherència i tracció òptima de les rodes, fins a l'optimització de l'ús del combustible al motor.

La veritable revolució tecnològica de l'automòbil té a veure amb els nous sistemes d'ajuda pels conductors. Hi ha tres tecnologies principals que faciliten la conducció i que ja estan implantades en vehicles de sèrie mitjana-alta: els assistents de manteniment de carril o sistemes LKSA (Lane Keeping Assist System), els sistemes de control de creuer adaptatiu o ACC (Adaptative Cruise Control), que serveix per mantenir la distància de seguretat i, en darrer lloc, el sistema de reducció d'impactes o CMBS (Collision Mitigation Brake System), que s'utilitza per controlar la velocitat en relació a la distància de seguretat.

 

Publicat: 28/03/2019

Etiquetes:cotxe autònom tecnologia Enginyeria OMS

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

Un nou programari dona la solució per poder endollar i gestionar tots els cotxes elèctrics

  • 16/01/2019

Aquest nou software ve de la mà de l’start-up catalana Etenic, nascuda a... Llegir més

Adéu Saló de l’Automòbil; hola, Automobile Barcelona!

  • 23/11/2016

Convertir-se en la plataforma europea del vehicle connectat. Aquest el gran... Llegir més

VÍDEO: Mini aposta per cotxes autònoms, col·laboratius i amb projecció integrada en el futur

  • 17/06/2016

Durant l’any del seu centenari, el grup BMW ha mostrat al mercat com veu el... Llegir més