Stratobus: un dirigible que combina els avantatges d’un dron i d’un satèl·lit

L'empresa aeroespacial Thales Alenia Space ha presentat aquesta plataforma estratosfèrica de 115 metres de longitud i que està concebuda per reforçar camps com la seguretat, les telecomunicacions o el medi ambient.

L’Stratobus és, de fet, un tipus de dirigible que s'emmarca dins dels HAPs, per les seves sigles en anglès (High Altitude Pseudo-Satellites), i està dissenyat per proporcionar imatges d'alta resolució des de llargues distàncies. Segons la companyia, el dirigible combina els avantatges d’un dron i d’un satèl·lit. Els drons, per exemple, tenen un elevat cost operatiu i, per qüestions d'aerodinàmica, no es poden mantenir immòbils en un mateix lloc. Per contra, l’Stratobus disposa d’una gran facilitat de desplegament que es combina amb els avantatges dels satèl·lits: molt baixa vulnerabilitat, cobertura global i llarga vida útil.

La nau pot operar de manera autònoma des de l'estratosfera, a 20 quilòmetres d'altitud, distància que permet una gran visibilitat i una cobertura el radi que pot arribar als 500 quilòmetres. Treballar a tanta altura, a més, permet a l’Stratobus quedar per sobre del trànsit aeri i minimitzar la seva vulnerabilitat. No requereix sistema de llançament, té una capacitat de càrrega útil de 250 quilos i pot suportar vents de fins a 90 quilòmetres per hora sense perdre estabilitat.

Pel que fa a la petjada de carboni que el dirigible deixa en el medi ambient és mínima, perquè està fabricat amb materials ecològics i utilitza tecnologies netes basades en l'energia solar. 

Presentat aquest estiu, la companyia té previst posar en servei les primeres unitats de l’Stratobus el 2022. 

 

Publicat: 13/08/2018

Etiquetes:Stratobus enginyeria aeroespacial telecomunicacions nau

Comparteix a
Cap vot de moment