El Saló del Còmic de Barcelona, dedicat a l’aeronàutica

L’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) participa activament al Saló internacional del Còmic de Barcelona, que tindrà lloc del 30 de març al 2 d’abril a la Fira de Barcelona. El professor  Miquel Sureda oferirà una conferència a la que intentarà que el públic assistent salvi la vida d’Ícar, el personatge de la mitologia grega que va morir per volar massa alt amb unes ales fabricades amb plomes i cera. Per al seva part, l’associació d’estudiants UPC Venturi presentarà l’avió construït per ells mateixos que va es va classificar entre els deu primers en la competició internacional Air Cargo Challenge. Finalment, el laboratori de drons de l’ESEIAAT mostrarà al Saló la vessant mes artesanal d’aquesta especialitat de l’aeronàutica, que s’imparteix en aquest centre

Per intentar arribar massa alt, el sol va desfer la cera amb que estaven unides les plomes de les ales amb les volava Ícar i que va construir el seu pare Dèdal. Si en època grega la tecnologia hagués estat l’actual, possiblement algú podria haver salvat la vida d’Ícar. Aquesta és la hipòtesi de ficció de la que parteix Miquel Sureda a la conferència que oferirà el proper dia 30 de març al saló Internacional del Còmic de Barcelona per repassar la història de l’aeronàutica.

Qui podrà salvar la vida d’Ícar?

Sureda explicarà amb aquest fil conductor els intents de l’home per volar a través de la Història, amb els èxits i els fracassos, des dels enginys de Leonardo da Vinci que mai van funcionar,  passant pel brasiler Alberto Santos Dumont, de qui molts experts asseguren que en realitat  va ser la primera persona de la història en realitzar un vol controlat, i no els famosos  germans Wright del mític Flyer I. Sureda parlarà també dels globus, dels zepelins, i de diferents enginys voladors fins arribar a la conquesta de l’espai. Qui de tots aquests aparells hauria pogut salvar la vida d’Ícar mentre queia al mar?

Per la seva part, els estudiants de l’associació UPC Venturi de l’ESEIAAT exposaran durant tots els dies del Saló, a l’estand de la UPC, un avió controlat remotament construït per ells mateixos que va participar al darrer concurs Air Cargo Challenge i que es va classificar entre els 10 primers. En aquest concurs internacional, els participants han de dissenyar  i construir un avió que sigui capaç d’enlairar-se i fer voltes a un circuit preestablert aixecant el màxim de pes possible. L’avió també està sotmès a proves estructurals i de disseny que també puntuen i que  poden ser decisives a l’hora de guanyar una posició a la classificació final.

Finalment, l’ESEIAAT completarà la seva participació al Saló Internacional del Còmic de Barcelona amb el seu Laboratori de drons (LUAS) que apropa als estudiants d'enginyeria el treball tècnic, més manual, en la tecnologia aeronàutica i en l’especialiat en drons, una de les especialitats que es pot cursar tan en el grau d’Enginyeria de Vehicles Aeroespacials com en el grau d’Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials. Aquesta especialitat consta d’un conjunt d’optatives enfocades a prototipar i construir solucions o plataformes per a sistemes no tripulats.

Publicat: 29/03/2017

Etiquetes:aeronàutica enginyeria aeronautica indústria aeronàutica

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

Enginyers del MIT proven el primer prototip d’avió propulsat sense combustible

  • 26/11/2018

Enginyers de l'Institut de tecnologia de Massachusetts (MIT), als Estats Units... Llegir més

Buildair, spin-off del CIMNE, aconsegueix un nou rècord en hangars inflables

  • 29/06/2018

Es tracta d’una estructura inflable de 75 metres de grandària llum interior i... Llegir més

El sector aeronàutic a Catalunya s’enlaira

  • 02/05/2017

Històricament, malgrat la proximitat geogràfica amb Tolosa (on hi ha la seu d’... Llegir més