El Port de Barcelona senyala un augument del 18,5% del tràfic total del primer trimestre

El Port de Barcelona ha augmentat el tràfic total del primer trimestre amb un 18,5% gràcies al creixement de tots els sectors de l’activitat. Entre ells, cal destacar l’augment dels contenedors (un 18% més), el líquid a granel (un 16% més), els sòlids a granel (un 31% més) i els passatgers (un 26,5% més).

Pel que fa els contenedors, la instalacio catalana ha dirigit més de 786.000 TEU, el que suposa un augment del 18% respecte l’any anteror. Tot i així, els contendors de transbord (aquells que es descarguen per a tonar a ser embarcats cap al seu destí) segueixen registrant el porcentatge més elevat amb un 45% més. A l’hora, els contenedors d’exportació també han augmentat un 9,6%. Els contenedors d’importació són els que menys han augmentat amb un 7%.

Per altra banda, el gas natural i la gasolina son dos dels productes que més han contribuit a l’augment dels liquids a granel ( +16%), amb un augment del 26% i del 19% respectivament.

Els solids a granel són els que més han augmentat (31%) gràcies, principalment, al comportament del ciment i clínica (+105%), sobre tot en relació a les exportacions i a l’augment dels cereals i les farines (+55,2%).

El tràfic de vehícles també s’ha recuperat al llarg d’aquest primer semestre amb un total de 217.187 automòvils transportats, el que suposa un augment del 6,2%. I la carga rodada (mercaderies embarcades en camions, etc.) ha augmentat un 6%.

Finalment, els passatgers han superat el milió i mig, incluint usuaris de ferris i creuers, el que suposa un augment del 26,5%. Més concretament, els passatgers dels ferris han arribat a un otal de 202.600, que equival a un creixement del 18%, mentre que els creueristes (299.785 passatgers) han arribat a un augment del 33%. Un resultat que reflexe l’èxit de les mesures impulsades per la mateixa instal·lació catalana amb el fi de desestacionalitzar l’activitat de creuers.

 

El Port de Barcelona promou el World Ports Sustainability Program

El World Ports Ssainability Program és un programa impulsat pel Port de Barcelona amb l’objectiu de fomenter la sostenibilitat als  ports i al conjunt de cadenes logístiques. Aquest projecte preten reunir i coordinar les iniciatives d’aquest àmbit de tos els ports d’arreu del món per tal d’ajudarlos a donar respostes a: les necessitats de les comunitats als quals ofereixen servei i als grans desafiaments globals (canvis climàtics, migració, movilitat, digitaliztació…).

El projecte es desenvolupa en cinc arees: infraestructures resilent; clima i energía; relacions port-ciutat; protección i seguretat; i governança ética. I ja compte amb el suport de les principals organitzacions internacionals portuaries del transport: l’Associació  Europea de Ports (European Sea Ports Organisation - ESPO), l’Associació d’Autoritats Potuaries Americanes (American Association of Port Authorities - AAPA), l’Associació Internacional de Ciutats i Ports (Association Internationale Villes et Ports - AIVP), l’Associació Mundial de Infraestructures de Transport per Aigua (World Association for Waterborne Transport Infrastructure - PIANC), l’Associació Internacional de Coordinació de Manipulació de Carga (International Cargo Handling Coordination Association - ICHCA), i l’Associació Internacional de Companyies de Dragatge (International Association of Dredging Companies - IADC).

 

Publicat: 02/05/2018

Etiquetes:Port de Barcelona tràfic mercaderies gas natural gasolina World Ports Sustainability Program canvi climatic migració movilitat digitalització

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

«Estem passant de crear infraestructures a gestionar serveis»

  • 17/03/2016

Entrevistem a Catalina Grimalt, directora de Sistemes d'Informació del Port de... Llegir més

"Un smartport capta, registra, tracta i analitza la informació de forma òptima i completa"

  • 15/03/2016

Entrevista a Agustí Martínez, Project Manager d'IDOM i assessor de Port de... Llegir més