El pont sobre el mar més llarg del món està a la Xina

El pont sobre el mar més llarg del món mesura 55 quilòmetres, connecta Hong Kong i la Xina continental i està fet a prova de terratrèmols i tifons. El desenvolupament del projecte ha costat prop de 20.000 milions de dòlars i la seva construcció ha durat nou anys. En ell s'han emprat 400.000 tones d'acer i per permetre el pas de l'intens trànsit marítim a la zona i evitar interrupcions per les fortes i freqüents tempestes tropicals, part de l'obra s'ha submergit. 

El tram central el compon un túnel de 6,7 quilòmetres sota el mar, connectat amb la resta del trajecte a través de dues illes artificials. A partir d'ara, el trajecte entre Hong Kong i la ciutat de Zhuhai, a la Xina continental, passarà de quatre hores a 45 minuts.

Per al Govern xinès és una iniciativa ambiciosa de connexions mundials coneguda com la Nova Ruta de la Seda, però al mateix també pretén que la badia del riu de la Perla, on habiten gairebé 70 milions de persones, esdevingui un centre d'innovació tecnològica que rivalitzi amb Silicon Valley. No s'espera que, almenys de moment, generi grans embussos: els automòbils que vulguin utilitzar-lo necessiten un permís previ. I les empreses d'autobusos que cobriran la ruta van rebre la notificació de l'obertura fa poques setmanes, quan esperaven un avís d'almenys dos mesos per posar en marxa el servei.

Els funcionaris ja havien estudiat les xifres del trànsit que s'espera que creui el pont. El 2008, l'any abans que comencessin les obres, un estudi preveia que el travessarien diàriament 171.800 passatgers en 33.100 vehicles. Però el 2016, segons van admetre a principis d’enguany funcionaris de Hong Kong, les expectatives es van rebaixar a 126.000 passatgers i 29.100 vehicles. 

El pont representa la segona gran obra d'infraestructura que s'inaugura aquest any i comunica Hong Kong amb la Xina continental, després que al setembre s'obrís un servei de ferrocarril d'alta velocitat que enllaça l'excolònia britànica amb Guangzhou i que, amb una gran polèmica pel mig, permet que agents xinesos operin en territori de Hong Kong per evitar que els trens hagin de parar a la frontera.

 

Publicat: 30/10/2018

Etiquetes:pont Xina infraestructura mobilitat

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

El tercer pont sobre l’estret del Bòsfor

  • 30/08/2016

El tercer pont sobre l’estret del Bòsfor a Istanbul, anomenat Yavuz Sultan... Llegir més

VÍDEO. Gran obra a la Xina: un pont de vidre a 300 metres d’alçada

  • 26/08/2016

S’ha inaugurat el pont situat al Gran Canó de Zhangjiajie, a la província de... Llegir més