La nova etapa dels "Fulls dels Enginyers" arriba a la vint-i-cinquena edició

Paral·lelament, i amb un format de periòdic amb mida A3, els Fulls també s’han encarregat, en els últims dos anys, de traslladar les postures, principals activitats i serveis oferts des del Col·legi i l’Associació d’Enginyers Industrials, sempre relacionats amb la voluntat d’acostar la institució tant als col·legiats i associats com a altres professionals i empreses interessats en els temes d’actualitat i d’avantguarda, així com als estudiants universitaris, pensant en què, en un futur, esdevinguin membres dels EIC.

L’eix central del número zero del nou diari era, i continua sent, subratllar la globalitat del món de l’enginyeria, no només industrial, sinó també química, informàtica, civil, aeroespecial, de materials, tecnològica, robòtica, comunicacions etc. i convertir-la en un referent socioeconòmic al capdavant de la transformació del món on vivim. Actualment, els números que s’imprimeixen dels Fulls dels Enginyers tenen una tirada de 10.000 exemplars i es fan arribar a tot el col·lectiu de l’enginyeria i a les universitats. En els centres acadèmics, els estudiants obtenen el diari de manera gratuïta.

En qualsevol cas, els arxius en PDF apareixen simultàniament a la versió impresa i poden trobar-se fàcilment a internet.  

Projecció a la xarxa

Els continguts del que ja s’ha convertit en el diari de l’enginyeria de referència en llengua catalana fa temps que es poden consultar i compartir a la xarxa. Des de l’equip de redacció s’aposta, essencialment, per dues xarxes socials per difondre’ls: Twitter i Linkedin. La presència a totes dues plataformes és diària amb l’objectiu estratègic de connectar i interactuar amb els usuaris segueixen els comptes associats a la publicació.

L’edició digital dels Fulls dels Enginyers compta amb continguts propis que s’elaboren d’acord amb el pols de l’actualitat tant en el camp de l’enginyeria i la indústria com el de l’empresa i les noves tecnologies. A Twitter es compta amb més de 4.000 seguidors, mentre que la comunitat d’àmbit més professional de la pàgina de Linkedin està formada per un miler d’usuaris. De fet, i tenint en compte la velocitat en què es produeixen els canvis en la societat de la informació, tot el que envolta la confecció dels Fulls es reformula i adapta constantment i es concep com un projecte continu i de llarg abast.

D’acord amb les noves tendències, està previst que la versió digital vagi guanyant pes en detriment de la publicació impresa. Alhora, la potencialitat i les eines intrínseques a les xarxes propiciaran l’obertura progressiva de canals de comunicació bidireccionals amb els enginyers en forma d’opinions, experiències, investigacions, enquestes, etc. així com l’habitual recull de l’actualitat d’altres actors del món de l’enginyeria en el sentit més ampli. 

Publicat: 15/01/2018

Etiquetes:Fulls dels Enginyers mitjans de comunicació Enginyeria EIC COEIC

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

Les 12 entrevistes del 2017

  • 12/02/2018

Fulls dels Enginyers ha publicat durant el 2017 un total de 12 entrevistes. Si... Llegir més