MotoStudent reuneix a més de 50 escoles d'enginyeria d'arreu del món per posar a prova els seus prototips de motocicleta

La quarta edició de la Competició Internacional MotoStudent va reunir del 6 al 9 d'octubre a 52 equips de 10 països diferents de tot el món, entre ells, Alemanya, Itàlia, Espanya, Portugal o Brasil.
 
La competició va suposar la implicació de més de 600 alumnes de tot el món, i amb una injecció econòmica de més d'un milió d'euros en R + d + i, segons les dades recollides per l'organització. Els participants van treballar durant 18 mesos per dissenyar un prototip de motocicleta de competició de 250 centímetres cúbics que és avaluada i provada durant la final a Motorland Aragó.
El primer premi, tot i que simbòlic, que se li va atorgar l'equip ETSEIB Racing de la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) va ser el d'haver aconseguit realitzar la millor campanya de crowfunding d'entre tots els participants.
La competició es divideix en dues fases. La primera, anomenada MS1, consisteix a avaluar tant el disseny i innovació del prototip de motocicleta, com la presentació i defensa d'un projecte industrial. En aquesta primera fase, el premi TechnoPark al millor projecte industrial se'l va endur l'equip ETSEIB Racing. Premi valorat en 6.000 €.
 

La Universitat Politècnica de Catalunya, amb l'equip ETSEIB Racing, es proclama campiona del món de MotoStudent en la categoria Petrol

 
En la segona fase, anomenada MS2, s'avalua el prototip en diversos test dinàmics que finalitzen en una cursa entre les motocicletes de totes les universitats que competeixen. L'equip 2wheelsPoliTo de la Universitat Politècnica de Torino va aconseguir la victòria després d'haver aconseguit la Pole Position. En segon lloc va quedar l'equip ETSEIB Racing, i en tercer lloc els italians de Quartodilitro, de la Universitat de Padova. Aquest segon premi està valorat en 3000 €.
Finalitzades les dues fases, l'organització va lliurar el premi de campió del món de MotoStudent a l'equip que més punts havien aconseguit en el sumatori de les fases MS1 i MS2. L'equip ETSEIB Racing amb 838 punts sobre els 1000 possibles es va proclamar vencedor de la competició. Addicionalment, La FIM (Federació Internacional de Motociclisme) ha inclòs el MS en la llista de competicions reconegudes per la mateixa, el que afegeix un valor extra als premis aconseguits pels equips participants.

Publicat: 18/10/2016

Etiquetes:MotoStudent UPC ETSEIB racing ETSEIB competició Enginyeria motociclisme

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

L’ETSEIB Racing presenta la ER16, la moto amb la que participaran al MotoStudent

  • 30/09/2016

Ahir a la tarda va tenir lloc la presentació de la ER16, la moto de l’ETSEIB... Llegir més