El motor de vendes de vehicle elèctric encara funciona al ralentí

La fi de l’explotació dels hidrocarburs és propera, però, sovint, ens preguntem si en som prou conscients i si serem a temps de canviar de xip i adaptar-nos a la necessitat de reduir dràsticament la contaminació, apostar pel reciclatge i, abans que tot plegat, estalviar-nos la generació de residus. Futurament, caldrà fer funcionar amb electricitat o energies renovables tot el que sigui possible. Perquè, comptat i debatut, la sostenibilitat passa per vehicular el corrent elèctric distribuït o emmagatzemat obtingut de fonts d’energia verda. 

Si el futur de les màquines ha de ser plenament elèctric o mitjançant elements com l’hidrogen o el gas, per sil·logisme, també cal adaptar els vehicles tant d’ús privat com col·lectiu o de mercaderies. El vehicle elèctric pot ser el final de trajecte, però arribar-hi suposa superar un seguit d’handicaps, els primers dels quals ubicats en la mateixa indústria i en la recerca de solucions per, progressivament, equiparar-lo a les prestacions dels cotxes que funcionen amb motors d’explosió. 

Mentre aquest horitzó no arriba, els fabricants de cotxes s’han afanyat a trobar solucions paral·leles o de transició com els híbrids (de propulsió elèctrica i de benzina alhora) o els bifuel, que també poden alternar el funcionament combustible-gas. L’administració pública esdevé la punta de llança del canvi de paradigma, però, què passa amb els vehicles privats? Que topen amb quatre limitacions. D’entrada, l’autonomia. Les bateries guanyen capacitat d’emmagatzematge, però no la suficient per tenir un radi de mobilitat garantida. De retruc, i en segon lloc, la manca de punts de recàrrega per endollar els vehicles tant en aparcaments multipropietat com públics. 

En tercer lloc, hi ha un escull econòmic i d’oferta: el preu del cotxe elèctric encara és massa car comparat amb el de benzina. Per últim, i tornant als gaps actuals de la indústria automobilística, el mercat ofereix encara una gamma massa limitada de models que impedeix triar i remenar. El camí del canvi del parc mòbil fossilitzat cap a l’electrificat, de gas o de pila d’hidrogen, entre altres, està traçat, però encara hi ha massa revolts per enfilar un camí recte.

Publicat: 23/08/2018

Etiquetes:Vehicle eléctric fabricants hidrocarburs contaminacio reciclatge

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

Avenç molt positiu però lent cap a la mobilitat elèctrica

  • 03/05/2019

Les xifres de vendes de vehicles híbrids endollables i elèctrics lleugers... Llegir més

Europa obligarà a equipar els cotxes amb un limitador de velocitat des del 2022

  • 17/04/2019

Els nous cotxes que es venguin a la Unió Europea (UE) a partir del maig del... Llegir més

La mobilitat elèctrica: on som i quin rumb hem d’agafar

  • 13/02/2019

El Grup Intergovernamental d’Experts en Canvi Climàtic (IPCC), en un informe... Llegir més