Una innovadora tecnologia permet augmentar un 40% la precisió del temps d’arribada dels enviaments per mar

L’enviament per mar suposa més de 200 interaccions entre 25 agents diferents com els transportistes, els estibadors, les companyies de transport terrestre, els destinataris, les navieres o el personal d’aduanes. Aquest fet complica el portar un control a temps real de les mercaderies durant els enviaments, que a la vegada també afecta a l’agilitat de la cadena de subministrament i a la qualitat del servei ofert al client. El proveïdor de connectivitat per Internet de les Coses Sigfox, l’empresa fabircant de neumàtics Michelin i Argon Consulting han llançat al mercat una solució tecnològica per a monitorar en temps real contenidors durant els enviaments marítims intercontinentals.

Aquesta idea està basada en la xarxa global i la tecnologia de Sigfox i de l’empresa Michelin, que ha participat activament en el seu desenvolupament durant l’últim any i ha sigut una de les primeres companyies en utilitzar-la en un dels seus fluxes de transport marítim.

Segons ha explicat Pascal Zammit, vicepresident senior de Cadena de Subministrament Global de Michelin, “després de les primeres investigacions, arribem a la conclusió que és possible reduir fins aun 10% l’inventari marítim, augmentar un 40% el temps estimat d’arribada dels enviaments i reduir a un quart els trencaments d’estoc causats per fenòmens excepcionals com condicions climatològiques adverses, gràcies a la gestió en temps real de l’inventari rellevant”.

El sistema corregeix els defectes en les tecnologies de monitoratge ja existents com són el seu elevat cost, la baixa autonomia de les seves bateries, l’absència de patents i dificultat per transmetre senyals des de l’interior dels contenidors, entre d’altres.  Aquestes empreses ofereixen una tecnologia de baix cost i baix consum energètic per a respondre a les necessitats relaciondes amb els més de 90 milions de contenidors que s’envien a través del mar, 20 dels quals procedents de companyies europees. 

La solució ha sigut dissenyada aprofitant l’experiència de Michelin en el negoci marítim, la de Argon Consulting en la cadena de subministre i la de Sigfox en ecosistemes IoT. El sistema inclou rastrejadors IoT i possibilita l’accés a una plataforma d’anàlisis de dades, a més és totalment escalable i pot ser utilitzada en un gran nombre de contenedors. 

Publicat: 27/06/2018

Etiquetes:contenidors logística port mar tecnologia Enginyeria

Comparteix a
Cap vot de moment