“Glovo transforma la forma d'adquirir allò que necessitem”

Òscar Pierre, barceloní de 24 anys i enginyer aeronàutic, és director executiu i cofundador de Glovo, l’aplicació per a mòbils i tauletes que domina el sector dels encàrrecs immediats. La plataforma connecta l’usuari amb una comunitat de glovers (missatgers independents que van amb moto o amb bici) que van a recollir, enviar i, fins i tot, comprar el que es vulgui a canvi d'una tarifa fixa de 5,5€ al marge del preu del producte. Tot el procés, en 25 minuts de mitjana. L’aplicació té presència a Espanya, Itàlia i França i ha aconseguit més de set milions d'euros d'inversió. Aquest jove enginyer és l'únic de l’estat present a la llista retail&ecommerce, el rànquing dels 300 joves menors de 30 anys més influents del continent que publica la revista “Forbes”.

-Com neix la idea de Glovo?
Quan encara estava estudiant als Estats Units, cursant els últims tres anys d'enginyeria aeroespacial i fent pràctiques a Airbus. Allà, els mercats web col·laboratius i les apps estaven en plena expansió. Això em va portar a pensar en la idea de traslladar-ne algun tipus a Espanya. Cada vegada hi ha més gent que vol rebre productes en menys temps i sense sortir de casa o de la feina, perquè el temps és or i la venda per encàrrec a la xarxa està a l'ordre del dia. Quan vaig tornar dels EUA vaig conèixer el meu actual soci, Sacha Michaud, un autèntic emprenedor molt interessat a crear un projecte semblant i va decidir sumar-s’hi.

-Per tant, hi ha ús tecnològic, però també esperit col·laboratiu...
Glovo sorgeix de l'intercanvi entre gent amb temps lliure que busca ingressos extra i persones que sempre estan ocupades. A dia d'avui, el nostre model ja va molt més enllà, perquè cada vegada hi ha més els Glovers que decideixen treballar-hi a temps complet. Vam llançar la versió beta el febrer de 2015 i fins ara no hem deixat de créixer

-En els últims temps, el desenvolupament tecnològic ha estat molt ràpid. Aquesta ha estat uns de les clau de l’èxit de Glovo?
Gairebé tots els que en formem part som menors de 30 anys, nadius digitals i amants de la tecnologia. Glovo transforma la forma d'adquirir allò que una persona necessita, perquè oferim una forma innovadora de serveis de lliurament. Treballem amb moltes botigues que no són de comerç electrònic i amb negocis locals petits. Això els ajuda a modernitzar-se i vendre a domicili. D'aquesta manera, innovem i reinventem la manera de fer les comandes encàrrecs. Les empreses de missatgeria són grans i no poden moure’s tan ràpid. Els enviaments urgents triguen 24 hores a arribar a la destinació. A Glovo ho fem arribar en una mitjana de 25 minuts.

-A través, a més, d’una aplicació molt simple...
Malgrat que, en aparença, l’app és senzilla, hi ha molta tecnologia al darrere. Es poden programar comandes per a una hora en concret, per al més aviat possible i, fins i tot, es pot fer un seguiment de la comanda a temps real damunt del mapa.

-Fins a quin punt et va ajudar estudiar als EUA per posar en marxa aquesta iniciativa? Hi ha molta diferència entre Europa i Estats Units en dins del sector digital?
L'últim any de carrera em vaig adonar que volia acabar amb un projecte únic. Sent a Estats Units, em van cridar molt l'atenció els serveis d’Airbnb i Uber: una barreja de tecnologia i economia. Em fascinava veure com la societat passa a ser més eficient amb els recursos que ja té i vaig visualitzar un espai força clar en l’àmbit de la missatgeria i les mercaderies: una plataforma per unir gent que tingui temps, moto i mòbil per encarregar-se de repartir comandes.

-Quins eixos principals es poden destacar de l'estratègia de Glovo?
Glovo és una revolució de l’anything delivered now (A Barcelona l’app té el lema “Tot el que vulguis, lliurat en minuts”). La plataforma funciona seguint una estructura de tres potes: connecta l'usuari (consumidor) amb una botiga, comerç o restaurant de la seva ciutat per fer la comanda i després connecta tots dos amb un glover que s'encarrega de l'encàrrec de manera personalitzada i flexible. Cobrem una taxa de servei, més una comissió als nostres socis sobre el cost de l’article. Glovo es distingeix de la competència pel fet de tenir a les mans una app que serveixi tant per recollir una comanda com per per enviar-la, així com per demanar gairebé qualsevol cosa que el client necessiti i tenir-ho a casa en tan sols uns minuts.

-La vostra és una plataforma d’èxit, quines tendències creus que dominaran futurament en el camp de les aplicacions?
Tot el que sigui facilitar la vida a la població amb eficiència tant en temps com en diners. També les que tinguin un caràcter més hedonista. De fet, totes les apps que han tingut èxit en els últims anys tenen aquests denominadors comuns.

-Com us heu resolt el problema que pot arribar a representar el Big Data?
Coneixem el treball i experiència que requereix el funcionament del Big Data i, gràcies a la nostra dedicació, som capaços d'analitzar aquesta informació i processar-la en dades rellevants per a Glovo. Aquest tipus d'informació és clau perquè ens permet obtenir dades precises dels nostres usuaris. En els últims anys, la capacitat de processament i emmagatzemament d’ordinadors o mòbils ha millorat bastant i ens ajuda a traduir-ho en xifres per detectar tendències i evolucions de la demanda de certs productes. Creiem que els dispositius mòbils lideraran el futur del Big Data.

Barcelona acull fires punteres de tecnologies disruptives, com valores el paper de la ciutat en el camp tecnològic?
El nostre quarter general és aquí. Sempre hem apostat per la meva ciutat. És un pol d’atracció de talent increïble i un exemple de transformació a mesura que arriben noves inversions, idees, projectes i empreses que venen a Barcelona atretes per la qualitat dels serveis, el talent que hi ha i, perquè no dir-ho, per la qualitat de vida i el clima.

-Pel que fa al finançament, el capital prové més dels EUA o d’Europa?
El febrer de 2015 vam tancar la primera ronda d'inversió de 140.000 euros amb inversors del sector digital a Espanya. L'agost passat vam tancar la tercera per valor de cinc milions d'euros. L’última ronda estava liderada per Entreé Capital (Snapchat, Postmates o Stripe) Seaya Ventures (Cabify, Hundredrooms o Ticketea), Antai Venture Builder (Wallapop, Cornerjob o Deliberry), Caixa Capital Risc i Bonsai Venture Capital. També van participar-hi altres inversors de l'entorn digital com Bernardo Hernández (Idealista, Google, Flickr, Fever) i inversors actuals: Zaryn Dentzel (Tuenti), Félix Ruiz  (JobandTalent), Cube Investments, The Crowd Angel, així com el suport d’ENISA.

-Com a graduat en Enginyeria Aeronàutica, com valores un futur proper amb enviaments amb drons? Glovo s'ha plantejat el seu paper en aquest escenari?
Efectivament, ja el vam posar a prova com a projecte de finalització de setmana dels nostres desenvolupadors a principis del 2016, perquè ens feia gràcia innovar. Quant al marc legal, encara estem lluny. Però té sentit que ho acabem utilitzant ja que ens faria encara més ràpids a l'hora de fer els lliuraments. Si la llei va igual de ràpid que la tecnologia, acabarà passant. Malgrat tot, no es pot negar que cal millorar aspectes tecnològics com la seguretat dels drons. Creiem que la llei i la tecnologia avançaran en paral·lel.

-La prestigiosa revista “Forbes” et va escollir en el rànquing dels 300 joves menors de 30 anys més influents del continent. Com ho valores?
Rebre un reconeixement fa reflexionar fins on hem arribat en tan sols divuit mesos. Els primers mesos van ser molt d'aprendre, de saber què demanava la gent... I vam veure que un 80% dels clients volia que anéssim a comprar coses. Ens hi vam adaptar i vam oferir un servei per cobrir la necessitat que té la gent què li facin encàrrecs. La nominació de “Forbes” ha fet il·lusió a tot l'equip, ja que és una demostració que anem per bon camí.

-Avancem cap a un tipus d'enviament a domicili de qualsevol cosa en qüestió de minuts. ¿Fins a quin punt les noves tecnologies modificaran els sistemes productius i el dia a dia de les persones?
La gent avui dia no vol esperar 4 o 5 dies a rebre un enviament, ho volen com abans millor. Aquí és on Glovo es diferencia. El nostre temps de lliurament és curt i els serveis de missatgeria no poden oferir aquest tipus d’entrega perquè són massa grans i no envien “qualsevol cosa”. En canvi, nosaltres, sí. Els nostres usuaris utilitzen Glovo una mitjana de tres vegades al mes, la qual cosa ens indica que hi ha un interès i necessitat creixent per fer encàrrecs urgents. Creiem en innovar i oferir un servei totalment diferent de la mà de la tecnologia.

-Glovo està present a tres països (Espanya, Itàlia i França) i ha aconseguit més de 7 milions d'euros d'inversió. Quin és el proper pas?
Ara mateix estem centrats a les ciutats on operem i estem treballant per obrir noves ciutats durant 2017 a Espanya, França i Itàlia. El nostre proper pas és oferir una cobertura territorial més extensa als països en els quals estem presents mitjançant l'accés a ciutats de menor dimensió.

TEXT: Ferran Sardans

Publicat: 14/02/2017

Etiquetes:glovo pierre innovació tecnològica

Comparteix a
Mitja: 5 (1 vote)

Articles relacionats

Glovo augmentarà el seu equip tecnològic amb la contractació de més de 100 enginyers en els propers mesos

  • 24/07/2018

La startup catalana de 'delivery' ha tancat una ronda de finançament de 115... Llegir més