La Generalitat Valenciana inverteix 10 milions per connectar la terminal logística d'Almussafes al Corredor Mediterrani

El projecte de construcció del Corredor Mediterrani ha obtingut un nou impuls amb l'anunci del ple del Consell de la Generalitat Valenciana de la concessió de 10 milions d'euros per connectar la terminal logística i l'àrea industrial d'Almussafes.
La inversió es distribuirà en tres fases: 2016: tres milions d'euros; 2017: cinc milions d'euros i 2018: dos milions d'euros. L'objectiu no és altre que millorar la seva connexió i operativitat amb el Corredor Mediterrani.
La Generalitat Valenciana considera que el context actual de recuperació econòmica facilita la inversió de recursos públics que reforcin el creixement global i, en concret, potenciar la integració i equilibri de l'economia regional i de totes les seves activitats industrials i productives.
L'adaptació de la infraestructura logística a l'ample de via europeu suposarà un benefici directe a empreses pertanyents a diversos sectors com el d'automoció, alimentació, transport i productes químics de diverses ubicacions, com València, Alacant, Múrcia, Albacete , Conca o Madrid.
Algunes de les empreses ubicades a la regió que més clarament se'n beneficiaran d'aquesta inversió és Ford Espanya, S.L. i totes les empreses usuàries de la plataforma logística, així com les empreses subsidiàries de les mateixes, el que suposa una repercussió directa en el volum de negoci i competitivitat de tots els sectors econòmics de la Comunitat Valenciana.
El decret del Govern valencià coincideix amb un recent estudi de la Universitat de València que considera l'any 2018 com el més òptim per a posada en marxa del Corredor Ferroviari del Mediterrani i el seu accés per la terminal d'Almussafes, en ser el moment en què es preveu un major volum de les exportacions.
 
Cal recrodar que la terminal logística d'Almussafes compta amb 20.000 metres quadrats de superfície per contenidors, gairebé 13 quilòmetres de longitud i una platja de 26 vies (de diferents usos) i és capaç de manejar anualment 69.200 contenidors (equivalents a 1.989.000 tones).
 
 
 

Publicat: 08/08/2016

Etiquetes:corredor mediterrani ford transport ferroviari mobilitat transport mercaderies València Almufasses

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

Corredor del mediterrani, una prioritat del Pacte Nacional per a la Indústria

  • 26/09/2016

El Corredor Mediterrani (CMED) està considerada per la Generalitat de... Llegir més

La Taula Estratègica del Corredor Mediterrani defineix quatre propostes a desenvolupar

  • 12/09/2016

A la reunió del Grup Estratègic Empresarial de la Taula Estratègica del... Llegir més