Fer emergir i retenir el talent

 

Un repte. Ni més ni menys. Com proposar-se córrer 42,175 km de manera contínua. O sigui, una marató. En el cas dels hackhatrons no és tracta de treure el màxim partit al físic, sinó al coneixement propi i derivat del treball en equip. Res diferent al que es podria dissenyar en un departament d’R+D però en un temps limitat, molt limitat.

La partida d’escacs, sense perdre el fil de la tàctica i tenint presents tots els moviments anteriors, es disputa de manera ràpida i abans que el compte enrere arribi a zero s’han de presentar solucions creatives, que resolguin problemes a situacions en el camp tecnològic. La cursa, en aquest cas, no acaba en arribar a la meta. Al contrari, pot ser que els plantejaments esdevinguin un pilar bàsic per a una línia d’investigació posterior. Però, sobretot, les hackathons són una font d’aprenentatge per als participants. I, alhora, un bon banc de talent on les empreses poden tirar la canya i pescar bones prestacions i capacitacions per incrementar el seu capital humà. Un dels responsables del BSC admet que, en aquest tipus de cites, s’hi poden “detectar futures estrelles de la computació”.

És en aquest moment quan cal activar les millors arts del cercatalents i reclutar aspirants amb bona capacitació per acabar-los de pol·lir en el mateix centre o catapultar-los cap a empreses punteres que, perquè tot sigui rodó, a més, estiguin ubicades al territori. Del que es tracta, al cap i a la fi, és de fer emergir talent. Però si aquest no es reté, es fuga on té més oportunitats i prestigi. Un talent que es detectarà més fàcilment en el moment que hi hagi prou recursos per bastir un sistema educatiu basat en l’aprenentatge actiu. En remenar més que en memoritzar. En saber treure una petita lliçó de les equivocacions per extreure’n una experiència futura mitjançant un sistema pur d’assaig i error. Si, des de petita, la canalla s’acostuma a aprendre fixant objectius i treballant col·laborativament, serà molt més fàcil, anys més tard, comptar amb universitaris amb habilitats més multidisciplinàries i interessos variats. Estudiants que, en el futur, es podran integrar en organitzacions on la suma de talents permeti projectar-se cap a l’excel·lència. 

 

Publicat: 26/10/2017

Etiquetes:hackathon catalunya

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

Dues propostes per a la detecció i el salvament de pasteres guanyen la hackaton de l'ESEIAAT

  • 05/12/2017

La hackaton organitzada dissabte passat,  2 de desembre, pels estudiants... Llegir més