La Facultat de Nàutica de Barcelona es connectarà a la Xarxa Europea de Simuladors Marítims

En el marc del projecte “Sea Traffic Management”, la FNB de la Universitat Politècnica de Catalunya es connectarà a la Xarxa Europea de Simuladors Marítims. Es tracta d’una iniciativa cofinançada per la Comissió Europea que sorgeix per implementar els resultats obtinguts dels projectes anteriors MONALISA i MONALISA 2.0, que tenien l’objectiu de simplificar els estàndards de comunicació del transit marítim.

El projecte de validació “Sea Traffic Management” connectarà els simuladors de diferents Centres Europeus de formació marítima, entre els quals la Facultat de Nàutica de Barcelona, per implementar els resultats obtinguts en els dos projectes anteriors. D’aquesta manera, es crearan una sèrie de serveis basats en el núvol marítim que permetran aplicar de manera operativa la gestió del tràfic al mar.
Amb aquesta iniciativa es volen posar de manifest les millores en matèria de seguretat marítima, l’acompliment mediambiental i l’eficiència d’aquest sector en la societat, i, alhora, intentar evitar els retrocessos que generalment pateix la indústria marítima a l’hora d’implementar noves tecnologies per a l’intercanvi d’informació.
El “Sea Traffic Management” mostrarà quins són els beneficis de la gestió del tràfic marítim i, per fer-ho, es portaran a terme un seguit de proves que involucraran 300 vaixells de diferents navilieres europees, tretze ports marítims i tres centres de serveis localitzats als mars Bàltic, Atlàntic i Mediterrani. Es preveu que aquests assajos esdevinguin un èxit en simulació —tant a nivell formatiu com de banc de proves en serveis de gestió de transit—, i en el desplegament i la coordinació de les unitats, tant en operacions de salvament com en rescats marítims.
Els fabricants KONGSBERG (Noruega), RHEINMETALL (Alemanya) i TRANSAS (Rússia/Suècia/Finlàndia), que han cooperat en la creació d’un protocol d’intercanvi de dades en els escenaris, vaixells i centres de control, simularan diferents situacions de navegació i de gestió en zones crítiques de difícil passatge o congestionades.

Publicat: 16/01/2017

Etiquetes:enginyeria nàutica Enginyeria UPC Formació Seguretat medi ambient sostenibilitat recerca

Comparteix a
Cap vot de moment