Enginyers versus les morts per contaminació atmosfèrica

Els problemes que la contaminació causa sobre la salut humana són cada vegada més grans. El darrer informe de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) de l’any 2017 afirma que a la ciutat moren un mínim de 250 persones prematurament cada any a causa de la contaminació. La Plataforma per la Qualitat de l’Aire, amb dades també del 2017, eleva la quantitat de morts anuals a 659.

L’aspecte econòmic i, sobretot, els terribles efectes que té per a la salut de les persones converteixen la lluita contra la contaminació ambiental en un assumpte de màxima prioritat i urgència davant del qual no ens podem mantenir passius.

Per resoldre el problema de la contaminació atmosfèrica, DIRA SL, un equip de quatre enginyers industrials, fa uns anys va començar una investigació que ha donat com a fruit una solució efectiva i rendible. Amb la tecnologia patentada de DIRA, s’ha aconseguit reduir les concentracions de partícules PM10 i PM2,5 en més d’un 95%, mentre que en el cas dels gasos NO2, SO2 i O3, la reducció és del 90%.

Per a la implementació de la tecnologia Green Force Descontaminating, s’ha dissenyat un conjunt de productes aplicables a diferents ambients: 

El GFD1 i el GFD2 són torres d’uns tres metres d’alçada amb un cabal de 5.000 metres cúbics/hora, adaptable als entorns urbans. Gràcies a la disponibilitat d’espais publicitaris clàssics o digitats, són aparells autopagables.

La solució per a marquesines d’autobús és el GFD3, que actuaria molt a prop d’un dels focus més importants. 

L’aspecte econòmic i, sobretot, els terribles efectes que té per a la salut de les persones converteixen la lluita contra la contaminació ambiental en un assumpte de màxima prioritat.

Per a ambients interiors, tancats i de menor volum com hospitals, escoles i habitatges, la solució dissenyada ha estat el GFD4. En ser portàtil, s’han pogut efectuar demostracions en despatxos on, amb algun responsable públic, s’ha arribat a quantificar la primera prova pilot amb tretze aparells de les quatre proves pilot que es consideren adequades. 

El GFD5 consisteix en l’adaptació de la tecnologia en la neteja de l’aire del metro, tant a les andanes com dins dels túnels.

Aplicacions especials pels fums d’incineradores i de les xemeneies dels vaixells del port.

En aquest context, s’han realitzat diverses demostracions de la tecnologia patentada de DIRA a la seu d’Hospitalet de Llobregat i a despatxos particulars. Aquestes demostracions es reprendran el setembre.

L’objectiu de DIRA és possibilitar que la societat passi de l’actual etapa PASSIVA a una altra d’ACTIVA on es lluiti directament contra la contaminació. 

 
Autor 1:

José María Nacenta

President tècnic de D.I.R.A S.L

Publicat: 18/07/2018

Etiquetes:contaminacio lluita ambiental salut

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

El 70% de les emissions de C02 a nivell mundial són emeses per 100 empreses

  • 11/01/2019

Encara que moltes empreses públiques i privades a nivell mundial s'estan... Llegir més

Bones pràctiques per millorar la qualitat de l’aire

  • 19/09/2018

L’àrea metropolitana de Barcelona és una de les conurbacions urbanes més grans... Llegir més

El motor de vendes de vehicle elèctric encara funciona al ralentí

  • 23/08/2018

La fi de l’explotació dels hidrocarburs és propera, però, sovint, ens... Llegir més