Converteixen aigües residuals en biocombustible sostenible

Els beneficis són dobles, responent als principals reptes mediambientals en relació als residus d'aigua i la contaminació de CO2. Convertir les aigües residuals en combustible sostenible redueix les emissions de CO2 en un 80% en comparació dels vehicles que usen gasolina. Amb aquesta iniciativa, es reutilitza un recurs cada vegada més escàs com l'aigua, al mateix temps que proporcionen energies alternatives per lluitar contra els episodis de la contaminació severa que imposen restriccions de trànsit en ciutats com Madrid i París.

Aquest combustible no solament permet reutilitzar un ben comú cada vegada més escàs, l'aigua, sinó que a més llança un 80% menys d'emissions de CO2 que un vehicle alimentat amb gasolina.

Però com es converteixen les aigües residuals en biometà? En les depuradores, un procés físic de decantació en tancs separa l'aigua dels fangs, que es converteixen en gas gràcies a un tractament de fermentació. Després d'un procés de purificació i enriquiment, el biogàs ja està llest per utilitzar-se com a combustible. Dit en altres paraules, en les plantes de tractament, un procés de decantació física en tanc separa l'aigua del llot, que després es converteix en gas després d'un tractament de fermentació. Després d'un procés de purificació i enriquiment, el biogàs està preparat per usar-se en forma de combustible.

Segons informa Seat, amb el biocarburant obtingut de l'aigua tractada en un any en una depuradora de grandària mitjana, equivalent a 50.000 habitants, un cotxe podria recórrer al voltant de cinc milions de quilòmetres, és a dir, podria donar 100 voltes al voltant de la Terra o fer sis viatges d'anada i volta a la Lluna.

Anualment, al nostre país es depuren uns 4.000 hectòmetres cúbics d'aigües residuals, amb els quals s'omplirien més d'1,5 milions de piscines olímpiques. Amb la producció anual de biometano es podrien repostar els 60.000 autobusos que circulen a Espanya.

D'acord amb els dirigents del projece, els vehicles alimentats per CNG representen una alternativa a les restriccions del tràfic. Aquest biocombustible renovable es pot usar amb cotxes de gas natural comprimit (CNG), reduint així les emissions en un 80% en comparació d'un vehicle de gasolina, quan es considera la producció de combustible. A més, els models CNG com el SEAT León TGI, SEAT León ST TGI, i SEAT Mii Ecofuel, no estan subjectes a les restriccions de trànsit que recentment s'han engegat al desembre a diverses ciutats europees, com Madrid i París, per millorar els episodis de contaminació atmosfèrica severa.

Aquest projecte conjunt implica un pas endavant en el desenvolupament d'una economia circular i en la construcció de ciutats resilients. A més, suposa un fort impuls a la recerca i creació de combustibles alternatius en el sector de l'automòbil al sud d'Europa, a través de la producció de gas renovable i 100% autòcton, el principal avantatge del qual és que l'ús 100% d'un vehicle de biometà permet una reducció del 80% en les emissions de CO2 “Well to Wheel” en comparació d'un de gasolina.

Publicat: 21/04/2017

Etiquetes:SEAT sector automoció energia renovable renovables

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

La Diada de l'Enginyer 2018 posa en valor la professió

  • 13/06/2018

Els Enginyers Industrials de Catalunya (EIC) van premiar CUPRA, la nova marca... Llegir més

Les innovacions en mobilitat arriben a Barcelona

  • 21/03/2018

Durant els darrers mesos, l’Ajuntament de Barcelona ha apostat per la millora... Llegir més

La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció

  • 27/09/2017

A partir del conveni de col·laboració signat per la UPC i SEAT, cinc... Llegir més