Els cinc llocs del món imprescindibles per a un enginyer

L’ascensor Bailong, a la Xina

L’ascensor dels Cent Dracs és l’elevador exterior més alt del món. A més, també és el més ràpid i el que pot encabir més passatgers. Construït especialment per a excursionistes, ascendeix 326 metres i està ancorat en un penya-segat del parc nacional de Zhangjiajie.

Alt

IMATGE: ELVIAJEROFELIZ.COM

El gran Col·lisionador d'Hadrons, a Ginebra (Suïssa)

L’Organització Europea per a la Investigació Nuclear, més coneguda com CERN (d’acord amb les sigles en francès), és el laboratori d’investigació en física de partícules més gran del món. El recinte compta amb diversos acceleradors de partícules entre els quals s’hi compta el Gran Col·lisionador d’Hadrons, que va confirmar l’existència del bosó de Higgs. Per conèixer tots els detalls de la partícula elemental, hi ha dues exhibicions permanents i visites gratuïtes guiades per científics de la mateixa CERN.

IMATGE: ELVESPER.NET

Túnel Marmaray, a Turquia

El 2013 es va inaugurar el primer enllaç submarí ferroviari del món entre dos continents. Es tracta del túnel Marmaray que connecta Àsia i Europa. Té una extensió de 13,6 quilòmetres i creua l’estret del Bòsfor amb un tram d’1,4 quilòmetres submergits a una profunditat màxima de 62 metres. El principal objectiu de la infraestructura és alleugerir el trànsit d’Istanbul, la ciutat més poblada d’Europa. 

IMATGE: HOWTOISTANBUL.COM

Llac Kariba, a la frontera entre Zàmbia i Zimbabwe

L’embassament més gran creat per l’home a l’Àfrica va inundar la gola de Kariba, en ple del curs del riu Zambeze, a principis de 1959. El llac, fronterer entre Zàmbia i Zimbabwe (on es troben les infraestructures turístiques de la zona), abasta 280 quilòmetres de llargada i 40 d’ample.

IMATGE: NEWSDAY.CO.ZW

Via fèrria White Pass&Yukon, al Canadà

Està considerada una de les 36 meravelles de l’enginyeria civil i funciona actualment com a tren turístic. Amb una llargada de 177 quilòmetres, el projecte es va completar l’estiu de 1900, després que molts haguessin titllat l’obra d’impossible d’acabar. El rail es va començar a construir el 1898 amb l’objectiu d’unir els camps d’or d’Alaska amb el nord-oest del Canadà. Es va escollir la via estreta per circular pels revolts més tancats, un aspecte del tot necessari tenint en compte el rocós territori de muntanyes que travessa.

IMATGE: WPYR.COM

Publicat: 02/02/2018

Etiquetes:Enginyeria viatge món viatjar

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

Enginyers del MIT proven el primer prototip d’avió propulsat sense combustible

  • 26/11/2018

Enginyers de l'Institut de tecnologia de Massachusetts (MIT), als Estats Units... Llegir més

Inagurat el pont penjant más llarg d’Àfrica

  • 20/11/2018

El pont Maputo és la infraestructura més cara construïda des de la... Llegir més

Impuls olímpic per al sector dels esports d’hivern

  • 19/11/2018

A diferència de l’embranzida que van donar a la capital catalana i al conjunt... Llegir més