CAT11e, el nou monoplaça d’ETSEIB Motorsport

L'equip ETSEIB Motorsport de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha presentat el seu nou monoplaça CAT11e amb el que competiran a la pròxima Formula Student aquest estiu. L'acte ha tingut lloc a la sala d'actes de l'ETSEIB on han pogut assistir els directors i professors del projecte, així com l'equip directiu de l'escola, la representació de la UPC, empreses col·laboradores, familiars dels membres de l'equip i estudiants de l'escola.

El CAT11 és el setè monoplaça elèctric fet per l'equip ETSEIB Motorsport, on ja formen part 39 estudiants d'Enginyeria en Tecnologies Industrials i dels màsters universitaris en Enginyeria Industrial I en Enginyeria d'Automoció de la UPC. L'acte ha estat dirigit per la Lluïsa Jordi, sotsdirectora d'Estudiantat i Promoció de l'ETSEIB, on també hi ha intervingut la Neus Cónsul, directora de l'Escola; en Francesc Roure, director del projecte; i en Joan Colominas, Pau Morey i l'Alejandro Sarró, els team leaders, qui han explicat els detalls del nou vehicle. La vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, ha conclòs l'acte amb la presentació del monoplaça a l'escenari i un breu vídeo.

Les novetats del CAT11e

L'objectiu principal de l'equip ha estat aconseguir un vehicle més ràpid i amb millor rendiment. Per això, l'ETSEIB Motorsport ha treballat per millorar aspectes com l'aerodinàmica o el sistema de refrigeració, entre altres coses. El resultat ha estat un monoplaça 100% elèctric amb tracció a la darrera. 199kg de pes equipats amb una bateria de 600V i 7,1kWh (276 cel·les en una configuració de 138 sèries i 2 paral·lel), el que suposa una disminució de 8 kg del pes total respecte al monoplaça de l'any passat, el CAT10e.

El monoplaça també compte amb BMS (battery management system), un sistema que mesura l'estat de totes les cel·les, recopila dades i verifica la seguretat del sistema. A més, la refrigeració de la bateria també ha estat millorada, així com les prestacions aerodinàmiques, les quals hi han augmentat amb un coeficient de lift de 4,08, i tot el paquet aerodinàmic amb un pes total de 10,7 kg, el que suposa una millora en l'eficiència en el fons pla. La reducció de pes també és deguda a la millora del monocasc, compost per fibra de carboni, el qual té un pes de 21,6 kg (5 kg menys que l'any anterior).

Finalment, el motor és de 100kW (134CV), tot i que està limitat a 80kW per normativa, amb un màxim de 6500rpm i un pic de 250Nm de par.

Pròxima parada

L'ETSEIB Motorsport ja està preparat per a competir en la nova edició del Formula Student, la competició automobilística universitària amb més prestigi internacional. CAT11e té previst participar a les següents competicions:

  • Zalzone, Hongria: del 18 al 22 de juliol.
  • Autodrom Most de la República Txeca: del 31 de juliol al 4 d'agost
  • Hockenheimring, Alemanya: del 6 al 12 d'agost.
  • Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló: del 21 al 26 d'agost.

Col·laboradors
El projecte compta amb el suport de més de 10 entitats col·laboradores, com Elrink Klinger, NEXUS projectes, Seat, el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) i Covestro, entre moltes altres. Gràcies, en part, als patrocinadors, l'equip ETSEIB es presenta aquest any amb el CAT11e, el setè cotxe elèctric d'aquesta escola que competirà a la Formula Student, un any més tard d'haver aconseguit el trofeu al millor equip espanyol.

Publicat: 29/05/2018

Etiquetes:CAT11e Enginyeria tecnologia ETSEIB Motorsport F1

Comparteix a
Cap vot de moment