BIOGO, el projecte de la UE per transformar els residus forestals en biogasolina

Tot i que cada vegada s'intenta prescindir més de la gasolina i es vol fer una transició cap a allò purament elèctric, encara queden dècades fins que s'aconsegueixi a gran escala. Per aquesta raó, el biocombustible és una opció a tenir en compte. El projecte BIOGO de la Unió Europea proposa desenvolupar una tècnica per obtenir aquest biocombustible a partir de residus forestals, residus, en general i escorces de fusta. A Europa hi ha grans quantitats d'aquestes deixalles forestals a los quals no se'ls dóna cap ús fructífer, al contrari, normalment s'abandonen o es cremen. El biocombustible obtingut a partir d'aquests desfets generarien un residu equiparable a l’emès pels arbres dels que procedeixen. El que intenta aquest projecte és no haver de crear plantacions específiques, sinó instalar-se en llocs on de forma natural, hi hagi aquests residus.

El Fraunhofer Institute for Micreoengineering and Microsystems IMM, juntament amb altres centres de set països, ha creat un procés el més respectuós possible amb el medi ambient que pot ser allotjat en un contenidor de 12x3x3 metres. Una mida molt transportable i amb poc impacte visual en el medi ambient.

Un procés optimitzat

El procés es composa de diferents fases, des de la recollida dels residus fins a la seva transformació en biocombustible. Primerament es trituren aquests desfets, després del triturat, la primera etapa de transformació s'aconsegueix mitjançant piròlisi, la descomposició química de la matèria orgànica. A partir d'aquest procés s'obté una massa oliosa que passa a ser processada per equips situats al contenidor. Un primer reactor converteix aquest oli en gas de sínteis per escalfament i addició d'aire i vapor. Passem aquest gas a un segon reactor que per eliminació d'oxigen es transforma en benzina sintètica. L'optimització del procés aconseguirà, segons els investigadors, una benzina idèntica a la produïda per refinat en cru.

La clau han estat els catalitzadors, sobretot per substituir les quantitats elevades de metalls cars per fins revestiments de nanocatalitzadors. L'objectiu a llarg termini és desenvolupar i dissenyar els reactors adequats, també allunyats en el contenidor per arribar a produir uns 1.000 litres de biogasolina diaris.

De forma marginal, altres empreses de productes químics i petroquímiques s'han interessat pel disseny de centre de producció containerizado, que pot ser aplicat a altres materials amb cicles de fabricació similars.

El projecte BIOGO

El projecte biogo és una iniciativa que contribueix a les transformació del procés de producció que es requereix per fer aquestes millores, centrant-se en obtenir biocombustible a partir de residus i de fonts sostenibles. Tot aquest projecte es basa en l'avanç i en les investigacions que s'estan realitzant respecte als nanocatalitzadors, que són la clau en la síntesi del biocombustible i la innovació de la pròpia tecnologia del reactor.

El projecte pretén aconseguir la depuració del combustible d'hidrocarbur a través del que passos de reacció, separació i purificació. Aquestes activitats estan disposades per assolir l'objectiu de la Comissió Europea de maximitzar la contribució de la nanotecnologia al desenvolupament sostenible del sector energètic.

Publicat: 16/11/2018

Etiquetes:Enginyeria biocombustible projecte

Comparteix a
Cap vot de moment

Articles relacionats

Enginyers del MIT proven el primer prototip d’avió propulsat sense combustible

  • 26/11/2018

Enginyers de l'Institut de tecnologia de Massachusetts (MIT), als Estats Units... Llegir més

Inagurat el pont penjant más llarg d’Àfrica

  • 20/11/2018

El pont Maputo és la infraestructura més cara construïda des de la... Llegir més

Impuls olímpic per al sector dels esports d’hivern

  • 19/11/2018

A diferència de l’embranzida que van donar a la capital catalana i al conjunt... Llegir més